Groen lampje "POWER" knippert

Voor alle andere vragen!
forester
Nieuw lid

Groen lampje "POWER" knippert

Ongelezen bericht door forester » vr, 03 aug 2018, 14:59:28

Hallo, Ik rij vanaf 2012 in mijn Subaru Forester bouwjaar 2000 met Automatische transmissie. De kilometerstand is 174.000 Km.
De laatste tijd heb ik vaak dat het groene "POWER" lampje op het dashboard gaat knipperen. Normaal brand deze nooit omdat ik nooit rij met de knop "POWER" op de automaat-pook ingedrukt. Als ik normaal deze indrukte ging datzelfde POWER lampje constant branden. Dat hoort ook zo.

Maar nu gaat dit lampje dus knipperen. Ik kan nergens in mijn handboekje Owners Manual vinden wat de betekenis hiervan is. Ook mijn dealer weet hier geen antwoord op want deze hadden dit volgens zeggen nog nooit meegemaakt.
Weet iemand van jullie wat dit knipperende groene POWER lampje betekend en of dit kwaad kan of wat ik moet doen.
Het knipperen houd ook niet eerder op nadat de motor is uitgezet en daarna weer opnieuw gestart wordt. Ook merk ik niets aan het rijgedrag bij dit knipperende lampje. De auto reageert normaal net als anders.
Graag wil ik weten wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat er aan gedaan kan worden.
mvg. Wim Tiemens.

Antonie
Forum eigenaar
daily subaru: '96 LegacyII 2.5 DOHC 4wd
Contacteer:

Re: Groen lampje "POWER" knippert

Ongelezen bericht door Antonie » wo, 22 aug 2018, 17:43:53

Dag Wim, een rondje zoeken op Google geeft aan dat je waarschijnlijk een fout in de TCU hebt. Wellicht dat de dealer daar iets mee kan....

Plaats reactie