Forester 98 lekkage: water bij reservewiel en bij pedalen

b-a-r-t
Nieuw lid

Forester 98 lekkage: water bij reservewiel en bij pedalen

Ongelezen bericht door b-a-r-t » zo, 02 jan 2011, 20:28:44

Na al die sneeuw stond er ineens in mijn Forester LPG 1998 een laag water van 5 cm in mijn achterbak bij het reservewiel (onder mijn ring gas tank) en ook was de mat achter de pedalen doorweekt en de plastic kap met schuimrubber binnenkant die daar achter zit ook, tot op 15 cm hoogte vochtig.

Ik heb gezocht maar kan geen echt gaatjes of watersporen vinden en de rubbers lijken ook 100% ... :blijvenlachen:

Heeft iemand hier ervaring mee, zijn er beruchte lekplekjes ?

Onder de auto zit een kokerbalkje ter hoogte van de bestuurderskant daar zitten ronde gaten in waarvan 3 met een ronde plastic dop met tuitje, en sommige plm 3 niet afgesloten. Moeten die allemaal dicht zitten ?

Groeten, Bart

LeoneTurbo
SYC addict

Re: Forester 98 lekkage: water bij reservewiel en bij pedale

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » ma, 03 jan 2011, 09:01:43

Van buiten zijn die normaal niet afgesloten, vanuit het interieur (onder de matten) wel.

De lekkage achterin lijkt me LPG gerelateerd (een lekke doorvoer van een leiding), je zou vooraan eens kunnen kijken of alle afdichtingen vanuit de motorruimte naar de voetenruimte op z'n plekken zitten.

Arnold
Senior lid
daily subaru: Forester 2.0 X '03 LPG

Re: Forester 98 lekkage: water bij reservewiel en bij pedale

Ongelezen bericht door Arnold » ma, 03 jan 2011, 20:57:39

Hallo,zit er ook een spoiler op de achterklep,want dan zou je eens kunnen kijken of het daar langs komt.
Deze zit gekit,maar ook met 2 proppen vast in de achterklep,als de kit laag aan de bovenkant niet helemaal dicht is kan het water daar door misschien in de achterklep naar beneden in de kofferruimte lopen.
Wat ik zelf al eens heb gehad is dat de slang van de achterklepsproeier lek was en dit naar binnen liep,maar dat ruik je wel.

Dit verklaart natuurlijk niet het vocht bij de pedalen,maar kan dit misschien komen door vaak met sneeuw onder je schoenen achter het stuur te stappen?

succes ermee.
"kanniet ligt op het kerkhof en wilniet ligt ernaast"

Plaats reactie