EJ-serie motoren in L1/L2

Ben je bezig met iets speciaals? Een Turbo op je Mini-Jumbo of een 6-cilinder boxer in je Impreza? Maak er een leuk verslag van of stel je vragen als je er niet meer uitkomt!
Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » vr, 06 apr 2007, 08:48:35

als dit zou passen, dan was dat iets voor mij http://haarie.tweakdsl.nl/te_koop.htm
alleen............... :cry: hebben wij ook geen geldboom in de tuin staan

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 10 apr 2007, 13:46:16

oldskoolscooby schreef:als dit zou passen, dan was dat iets voor mij http://haarie.tweakdsl.nl/te_koop.htm
maar past dit nu of niet :roll:

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » di, 10 apr 2007, 13:57:56

Past wel maar zonde van je geld. De rest van de motor (zuigers, drijfstangen etc) zijn ook nog zwaar dus je pakt relatief maar heel weinig winst.

Wat betreft de aandrijfassen: de dikte doet er niet zo toe, wel het formaat van de homokineet zelf. Als je dikke assen wil gebruiken, hebben die dan ook 25 spiebanen? Dan moet je naar een 2WD bak van een 2L Legacy. En die is weer groter/langer dan een 1.6/1.8 bak dus ik weet niet of die gaat passen.

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 10 apr 2007, 14:02:04

Marnix schreef: wel het formaat van de homokineet zelf. Als je dikke assen wil gebruiken, hebben die dan ook 25 spiebanen? .
die dikkere assen hebben ook gewoon 23 spiebanen.

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » di, 10 apr 2007, 14:54:10


LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » vr, 13 apr 2007, 08:46:05

Legacy Turbo 1991-1994 is technisch (bijna) gelijk aan Impreza Turbo 1993-1996.

De Impreza Turbo van 1997-1998 heeft een ander management en andere koppen en grotere intercooler, waardoor het vermogen en koppel is toegenomen.

De Impreza Turbo vanaf 1999 is ook weer geheel anders op motorisch vlak.

De TwinTurbo motor is alleen geleverd in Japan op de Legacy, van 1993 tot en met 2002. De eerste hadden 250 pk, later de automaat 260 en de handbak 280 pk.

De Japanse Impreza's hadden vanaf 1997 meen ik ook allemaal 280 pk, maar met enkele turbo.

Nog een opmerking: een turbo motor 'levert' niet het vermogen, dus simpelweg een Japans blok gebruiken betekent niet dat je dan 280 pk hebt. Je zult ook het bijbehorende motormanagement moeten hebben. Anders heb je gewoon standaard Europees vermogen, misschien marginaal meer door de wat heftigere nokkenassen op de Japanse motoren.

XT6 onderdelen kan ik gewoon bestellen.

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » za, 14 apr 2007, 08:28:13

hoi bram


vergis je erniet in, dat gaat niet ff worden :wink:
maar houd ons wel op de hoogte van het project, met foto,s en update,s :mrgreen:

als mijn swap met de 2.2 2wd lukt, dan word mijn volgende swap een 2.0 turbo 4wd in de pick-up :wink:

Gebruikersavatar
justyfever
SYC addict
Berichten: 2581
Lid geworden op: do, 08 mar 2007, 17:55:11
Locatie: op (!) Texel

Ongelezen bericht door justyfever » ma, 07 mei 2007, 22:01:01

oldskoolscooby schreef:hoi bram


vergis je erniet in, dat gaat niet ff worden :wink:
maar houd ons wel op de hoogte van het project, met foto,s en update,s :mrgreen:

als mijn swap met de 2.2 2wd lukt, dan word mijn volgende swap een 2.0 turbo 4wd in de pick-up :wink:
ik wou net je laatste bericht quoten.... 'dit bericht bestaat niet meer' :?

maarja, wel veel foto's maken van je swap hè? kan ik nog eens afkijken!!!

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » ma, 07 mei 2007, 22:04:39

Bram_R schreef:Ik had een '95 legacy sloper op het oog (2.0 turbo), maar helaas was motor+transmissie al weg. Misschien dat ik hem nog koop voor draagarmen ed.

WAAR????????? :shock: Voorbumper nog aanwezig en heel????

Gebruikersavatar
StealthyLegacy
Lid
Berichten: 198
Lid geworden op: za, 14 apr 2007, 20:08:31
Locatie: Zaandam

Ongelezen bericht door StealthyLegacy » ma, 07 mei 2007, 22:09:00

Legacy kopers zijn toch vaker oudere personen die paaltjes niet meer zo goed in kunnen schatten. Wat dat betreft zijn gave bumpers van de oude modellen best schaars. Ze bestaan wel, met name in de kleine dorpen :)

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » ma, 07 mei 2007, 22:21:26

Klopt, je zou mijn bumpers eens moeten zien :x

En ja, ik heb de auto echt zo gekocht :lol:

SubQ

Ongelezen bericht door SubQ » wo, 09 mei 2007, 08:45:12

RedLegacy schreef:Legacy kopers zijn toch vaker oudere personen die paaltjes niet meer zo goed in kunnen schatten. Wat dat betreft zijn gave bumpers van de oude modellen best schaars. Ze bestaan wel, met name in de kleine dorpen :)
mijn oma heeft nog een leg die helemaal ongeschonden is, ze heeft nog nergens tegen gereden (hopelijk blijft dit zo!!) 8)

ken ook een paar familie leden die met een leg rijden, ook nog goed....

zodra ik een bumper mocht spotten zal ik het hier zeker vermelden :wink:

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » wo, 09 mei 2007, 11:06:28

Wat betreft Leggy of Impy Turbo's zonder motor: kabelboom en ECU is altijd interessant om te strippen voor inbouw in een XT of L1/L2! Motor, bak etcetera is altijd via via wel aan te komen!

Gebruikersavatar
justyfever
SYC addict
Berichten: 2581
Lid geworden op: do, 08 mar 2007, 17:55:11
Locatie: op (!) Texel

Ongelezen bericht door justyfever » vr, 18 mei 2007, 12:16:36

JoostXT schreef:dit is eigenljik een berichtje voor OSS maar omdat ik zijn topic over de EJ22 inbouw niet kan vinden (heb je die eigenljik wel?) post is het hier maar.

ik dacht half te hebben opgevangen dat je DOHC koppen op je EJ22 wilt gaan zette ipv de standaard SOHC koppen? Zo ja, houd je er dan ook rekening mee dat de DOHC koppen 40mm hoger/breder zijn? Dus dat je 40mm meer uit je framebalken moet slijpen? Want volgens mij hoef je bij een SOHC niks uti de balken te halen...

Als je dit al wist, of als ik onzin praat, negeer me dan maar :P maar het schoot me opeens te binnen.
was toch het plan om in de hatch een 2.2 sohc te plaatsen
en in de pickup een 2.2 dohc :roll:

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » vr, 18 mei 2007, 12:31:14

Dat is het plan ja ;)


Dat van de grotere DOHC koppen was mij ook al te binnen geschoten :roll:

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » vr, 18 mei 2007, 12:56:50

das stom toevallig :shock: ik heb inderdaad van de week een pb naar marnix gestuurt daarover, maar nu weet ik hoeveel mm het zijn :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast