EJ-serie motoren in L1/L2

Ben je bezig met iets speciaals? Een Turbo op je Mini-Jumbo of een 6-cilinder boxer in je Impreza? Maak er een leuk verslag van of stel je vragen als je er niet meer uitkomt!
LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » di, 03 apr 2007, 14:58:11

Ik zal als ik vanavond tijd heb even e.e.a. voor je opmeten.

Als je wilt lassen, kan je overigens de kat weglaten!

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 03 apr 2007, 15:01:39

als je voor me wilt opmeten, graag :D

ik zag op mp een roestvrijstalen uitlaat voor een non-turbo, met een hoek erin, waarblijkbaar komt aan die hoek de de kat aan vast.
ik moet bij mij recht naar achteren gaan, dus de uitlaat moet ik wel een stukje voorbij de motor aanpassen en lassen. zal alleen moeten gaan kijken met wat voor een dikte ik ga werken :roll:

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » di, 03 apr 2007, 15:40:46

Ik zou met 2 of 2.5" werken, dus 50 of 60 mm (enkele pijp naar achteren).

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 03 apr 2007, 15:59:07

50 mm is inderdaad geen slecht idee :wink: ik heb een zgan eindemper liggen van de coupé turbo. die heeft als buiten diameter 50 mm. beugels omlassen. rechtepijp naar voren, en daar iets bak en braad op het uitlaat gedeelte :mrgreen: en dan kom ik er wel.

of zou je van 60 terug naar 50 kunnen gaan :roll:

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 03 apr 2007, 15:59:59

JoostXT schreef:de gaten van je motorsteunen komen kwa breedte wel overeen, je zal ze alleen moeten "slotten"
eehhh wat is "slotten" :oops:

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » di, 03 apr 2007, 16:06:59

van een rond gat een gat maken in de vorm van een sleuf ;)

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 03 apr 2007, 16:13:16

SP-Boxer schreef:van een rond gat een gat maken in de vorm van een sleuf ;)


o maar dat zijn die gaten c.q. sleuven al, ze zijn c.a. 1.5 cm breed
JoostXT schreef:jaaa sorry, zit een beetje engels en nederlands door elkaar te brabbelen, dan word het niks natuurlijk

je kan trouwens zelfs je L1 rad gebruiken, als die in goede staat is!
maakt niet uit joh :wink: dat ik de radiator kan blijven gebuiken is alleen maar een voordeel. :lol:

me happy :mrgreen:

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 03 apr 2007, 18:03:08

Marnix schreef:Ik zal als ik vanavond tijd heb even e.e.a. voor je opmeten.
kijk direct eens hoeveel spiebanen en dikte een leggy of impy turbo bak heeft :wink:
die informatie is heel belangrijk voor XT rijders die een ej20t erin willen planten, of zoals ik wellicht in de toekomst voor de pick-up wil hebben

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » di, 03 apr 2007, 20:50:12

4WD bakken (EA82 of EJ-serie) hebben steekassen met 25 spiebanen, dus zijn uitwisselbaar. Meen ik.

Alleen Legacy 1.8 2WD en Impreza 1.6 2WD bak hebben 23 spiebanen.

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » di, 03 apr 2007, 21:08:59

dan zal ik de L2 turbo assen nog maar eens laten liggen :mrgreen:

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » wo, 04 apr 2007, 08:14:53

Ik weet ook niet alles, maar wat betreft de legacy/Impreza heb ik gelijk.

Maar aangezien Oldskool de L2 handboeken nu hoeft, kan hij beslist meer vertellen over de spiebanen van een L1 en L2.

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » wo, 04 apr 2007, 08:54:40

bij de L2 en de XT hebben alle 2wd modelen(1300-1600-1800-1800i) 23spiebanen
de1800 4x4 met carburateur en de 1800 turbo AWD hebben 25 spiebanen, met uitzondering van de automaat uitvoering, die hebben 23 spiebanen.

dus wil je van een automaat een schakel maken, neem de assen mee :wink:

mijn eigenlijke vraag ging over welke spiebanen de bakken van legacy/impreza turbo hebben.
maar als ik zo goed lees, dan hebben die ook 25 spiebanen.
wat dus inhoud dat er meer mogelijkheden zijn als dat ik altijd gedacht heb/had.

LeoneTurbo
SYC addict
Berichten: 4149
Lid geworden op: do, 01 mar 2007, 17:42:38

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » wo, 04 apr 2007, 10:24:39

Correct.

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » wo, 04 apr 2007, 18:23:47

JoostXT schreef:ik heb je dit al eens verteld marcel :wink:

is voor mij lekker makkelijk ej20 erin hangen dus, enige wat mij weerhoud is $$ (maar daar kan je voor sparen) en remmen...
om heel eerlijk te zijn begin ik over die remmen ook steeds meer te twijfelen. volgens mij moeten 5 gaats schijven zo passend te maken zijn :roll:

ik denk persoonlijk dat de wegligging meer kopzorgen baart :roll:

Gebruikersavatar
Leone station turbo
SYC addict
Berichten: 4328
Lid geworden op: za, 03 mar 2007, 17:50:35

Ongelezen bericht door Leone station turbo » do, 05 apr 2007, 18:31:31

ik heb de dikte van de aandrijfassen gemeten en die van de 1300 hatchback zijn 23 mm dik
de 1800 hardtop en de 1800 4x4 hatchback zijn c.a. 26 mm dik.

als ik die 2200 in de hatchback leg, was het dan niet beter de aandrijassen van een 1800 te nemen, omdat die 3 mm dikker zijn ipv de 1300 aandrijfassen, of zou dat allemaal niet zo,n vaart lopen :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast