Aankoopadvies: Forester

Ben je op zoek naar een Subaru, maar je weet niet hoe of wat? Stel hier je vragen.
subforesterfan

Speciale aandachtpunten bij een Forester?

Ongelezen bericht door subforesterfan » zo, 16 sep 2007, 10:09:47

Zijn er nog speciale aandachtpunten bij een Forester (bij aanschaf)?
Ik wil nl ws er eentje gaan kopen.

En op GAS hoe zijn de ervaringen?
En waar moet ik hierbij opletten bij aanschaf?

highrider
Lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door highrider » ma, 17 sep 2007, 23:41:12

Een Forester is ook een normale auto. :wink:

Mijne is G3 gekocht met 2 ton erop. Heb er tientallen gezien. Ik vind de prijs meestal te hoog. Wat kwam ik tegen :?:

# Meestal kapotte uitlaat van voor tot achter. Achterdemper kost 250 tussenpijp parelel handel 75 euro
# Remschijven als conserven blikjes 110 euro de twee blokken 65 euris
# Distibutie , 2 geleide rollen , 1 getande rol , 1 spanrol. Spanrol zeer duur - eindelijk voor 80 euris gevonden- staat in de lijst voor 175. Rollen zo een 45 euris. snaar ik dacht 65 euris
# 2 multi snaren 10 en 15 euris
# aandrijfashoezen , worden hard en daarmee kwetsbaar 15 euris p/ stuk
# alle olie verversen als je de standttijd niet kent

Zoals je ziet normale prijzen in de paralel handel. Alles is te krijgen behalve de einddemper (alleen orgineel). Waar moet je opletten ? Gewoon alle normale punten. Altijd veel kilometers - meeste was 415.000 , vraagprijs 6500- maar ze lijken probleemloos 5 ton te lopen. Historie auto compleet , glad in de lak , maak je prijsoverweging.

Tot nu toe een fantastische auto die alles aan kan. De caravan van 1.500 kg is een bagage wagen. H - L schakelen tijdens het rijden. All wd. Rotsvast. G3 rijdt fantastisch als op benzine. Ruime bagage mogelijkheden enz enz Aanbevelertje, echt een toppertje. :wink:

Extra puntje van aandacht bij koop , hoor je de kleppen tikken of komt de tik uit het blok ? Blok moet helemaal gesplitst worden bij lager schade is een boxer. Goed zoeken naar een exemplaar zonder tik. Je moet niet haastten maar goedzoeken en veel kijken en ook wat geluk hebben. :idea:

Ojaa , nog even toevoegen . Kenteken gewicht is 1280 leeg op benz. Als de wagen goed op G3 gezet is kom je op 1336 kg. Een aantal dommerds hebben de wagen met 1351 op kenteken gezet. Dat scheelt weer 23 euris in het kwartaal ofwel bijna 2 keer tanken. :lol: :lol:

Veel suc6

subforesterfan

Ongelezen bericht door subforesterfan » wo, 19 sep 2007, 09:07:41

Waar haal jij deze spullen?
Je zet ze zelf er ook in?

Zo te horen heb je geen spijt van op gas rijden :)
Ik zag er 1 staan op g3 voor 7000 euri. Met 191000km op de teller.
Met Bovag.
Kort samengevat: Uitlaat is dus belangrijk, rolletjes etc, gewicht en de tik.
Benzine is gewoon te duur = 1 op 10 ofzo. Terwijl een Avensis 1 op 13,9 km doet.
Maar een Avensis doet het hem niet qua uitstraling. En dus wilde ik een leuke, veilige auto die bijna nooit kapot gaat.
Maar de spullen vallen dus mee qua aanschaf als je maar weet waar je moet zoeken. Zo te horen.

highrider
Lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door highrider » vr, 21 sep 2007, 07:40:04

subforesterfan schreef:Waar haal jij deze spullen?
Je zet ze zelf er ook in?

Zo te horen heb je geen spijt van op gas rijden :)
Ik zag er 1 staan op g3 voor 7000 euri. Met 191000km op de teller.
Met Bovag.
Kort samengevat: Uitlaat is dus belangrijk, rolletjes etc, gewicht en de tik.
Benzine is gewoon te duur = 1 op 10 ofzo. Terwijl een Avensis 1 op 13,9 km doet.
Maar een Avensis doet het hem niet qua uitstraling. En dus wilde ik een leuke, veilige auto die bijna nooit kapot gaat.
Maar de spullen vallen dus mee qua aanschaf als je maar weet waar je moet zoeken. Zo te horen.
Yep spullen is ff rondbellen door het circuit. Soms bij de een soms bij de nader. Ik doe alles zelf. Vanaf mijn eerste fiets. Wielen spaken tot distributie vervangen. achteras lageren of keeringen ook. Slecht ringen vervangen van een bak besteed ik uit. Daar heb ik te weinig kennis van.

7 K is nie veel voor een GOEIE. Levert altijd weer ± 5 op als je er een ton hebt bijgezet. Mijne was vraag 9 en ook meegnomen voor 7,1. Blok moet dan wel tikvrij zijn. Dat betekend dat de vorige eigenaar veelvuldig kleppen heeft laten stellen. Die garanties zeggen mij niets. Ik koop ze altijd af. Draaiende delen zijn vaak uitgezonderd enz. Een auto is een groot draaiend deel :wink:

Koop is een degelijke tweede hands maakt niet uit wat van gelijk bouwjaar. Is iets goedkoper maar mist veel gebruikers gemak.

Had ie op benzine gestaan had ik er niet aangezeten. Die boxer is op gas gewoon een beul en betaalbaar. Volle tank voor 15 euris :lol: :lol: :lol:

Heb je een link van dat ding :?:

LeonBrigitte
SYC addict
daily subaru: Impreza plus 1.6 GL bwj 1999 GROEN 189.000km
Iveco 2.8TD
Contacteer:

Ongelezen bericht door LeonBrigitte » zo, 30 sep 2007, 11:30:31

WAT IS EEN AVENSIS. bah dat je dat durft te schijven :evil:

SheWolf

Re: Aankoopadvies: Forester

Ongelezen bericht door SheWolf » do, 06 aug 2009, 21:11:32

Ik heb een Forester 2.0 ABS AWD uit '98 op het oog.
De auto heeft 135.000km gelopen.
Ben al wezen kijken, en uiteraard is het geen nieuwe auto, maar met wat aandacht is er wel weer wat van te maken.
In de advertentie stond al dat er een 'geluidje in de versnellingsbak' zit.
Dus we hebben een testrit met de auto gemaakt.
Als de auto stationair draait hoor je niks, maar zodra je optrekt en rijdt hoor je een soort metaalachtig geluid.
En volgens mij, hoe hoger in z'n toeren de auto kwam, hoe meer geluid hij ging maken.
Volgens de verkoper was het een lager in de versnellingsbak, maar ik vraag me af wat jullie er van denken?
Alvast bedankt voor het beantwoorden!

Leone station turbo
SYC addict

Ongelezen bericht door Leone station turbo » do, 06 aug 2009, 21:51:55

SheWolf schreef:Ik heb een Forester 2.0 ABS AWD uit '98 op het oog.
De auto heeft 135.000km gelopen.
Ben al wezen kijken, en uiteraard is het geen nieuwe auto, maar met wat aandacht is er wel weer wat van te maken.
In de advertentie stond al dat er een 'geluidje in de versnellingsbak' zit.
Dus we hebben een testrit met de auto gemaakt.
Als de auto stationair draait hoor je niks, maar zodra je optrekt en rijdt hoor je een soort metaalachtig geluid.
En volgens mij, hoe hoger in z'n toeren de auto kwam, hoe meer geluid hij ging maken.
Volgens de verkoper was het een lager in de versnellingsbak, maar ik vraag me af wat jullie er van denken?
Alvast bedankt voor het beantwoorden!
ik neem aan dat je die rode forester bedoelt, die op speurders te koop staat??
wat ik begrepen heb moet daar idd een andere bak in, en bij navragen past er ook alleen maar een bak van een forester in :|
ik d8 dat hij uiterlijk 2100 euro voor die fozzi wilt hebben, dus voor een kleine 3000 euro heb je een nette gemaakte forester :duimpie:
Old Subarus never die, they just get faster!!

SheWolf

Ongelezen bericht door SheWolf » do, 06 aug 2009, 21:58:01

Ja, die is het inderdaad.
Ik vroeg me af of dit geluid uit de bak komt.
Had wel het idee dat je een beetje kon 'roeren' met de versnellingspook.

Leone station turbo
SYC addict

Ongelezen bericht door Leone station turbo » do, 06 aug 2009, 22:02:10

ik ken de auto zelf niet, maar ik heb eens met de verkoper gemaild.
ik weet dus ook niet of de bak echt kapot is, of dat het geluid elders van komt. vond het destijds wel vreemd dat een bak met zo weinig km al lagerde :|
Old Subarus never die, they just get faster!!

Plaats reactie