Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Voor vragen over electronica, audio en al het andere waar draadjes aan zitten.
Gebruikersavatar
rene
Junior Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: vr, 27 jul 2007, 00:14:34
Locatie: Sneek

Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door rene » do, 11 jul 2013, 12:26:26

Hallo is er iemand die voor mij een pinout heeft voor de ECU van de EJ20 motor die ik hier heb.
Op de ECU staat een grote letter en cijfer R9.
De Motor en ECU komen uit een legacy II uit 1997.

Ik wil de kabelboom aanpassen voor VW gebruik maar moet Wel weten welke draden ik nodig ben en welke niet.
Nu weet ik ook wel als ik er gewoon even voor ga zitten dat het zich wel wijst.
Maar toch met een pinout diagram is het net iets makkelijker.

Wie o wie kan mij helpen.



Groet René 8)

Gebruikersavatar
Antonie
Forum eigenaar
Berichten: 4189
Lid geworden op: di, 19 aug 2008, 21:57:30
daily subaru: '96 LegacyII 2.5 DOHC 4wd
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door Antonie » do, 11 jul 2013, 12:56:23


Gebruikersavatar
LeonBrigitte
SYC addict
Berichten: 4983
Lid geworden op: ma, 10 sep 2007, 17:33:47
daily subaru: Impreza plus 1.6 GL bwj 1999 GROEN 189.000km
Iveco 2.8TD
Locatie: Heerlen Limburg
Contacteer:

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door LeonBrigitte » do, 11 jul 2013, 15:26:11

http://www.technisch-subaruforum.nl/


Of stel je vraag eens hier, daar zit een heel technisch iemand met veel verstand van zaken.


Heb je al gedaan zie ik :wink:

Gebruikersavatar
rene
Junior Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: vr, 27 jul 2007, 00:14:34
Locatie: Sneek

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door rene » za, 13 jul 2013, 13:50:10

Bedankt jongens voor de reactie. :duimpie:
Maar nu ga ik vast weer een beetje onnozele vraag stellen, wat is een EJ207 version 5/6 of een EJ20G of een EJ20K :oops:

Dit zijn geloof verschillende motoren.
Helaas is het mij onbekend waarin deze motoren zitten en wat de verschillen in grote lijnen zijn.

Zou graag meer hier over leren en te weten komen.

Iemand???????

Hoor graag van jullie.



Groet René 8)

Gebruikersavatar
Antonie
Forum eigenaar
Berichten: 4189
Lid geworden op: di, 19 aug 2008, 21:57:30
daily subaru: '96 LegacyII 2.5 DOHC 4wd
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door Antonie » za, 13 jul 2013, 16:11:40

Wikipedia.. Sp-boxer weet ook het één en ander en voor absolute zekerheid moet je marnix op zijn forum aanspreken...

Gebruikersavatar
legacy forever
Lid
Berichten: 295
Lid geworden op: za, 17 dec 2011, 20:18:27

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door legacy forever » za, 13 jul 2013, 22:20:17

rene schreef:Bedankt jongens voor de reactie. :duimpie:
Maar nu ga ik vast weer een beetje onnozele vraag stellen, wat is een EJ207 version 5/6 of een EJ20G of een EJ20K :oops:

Dit zijn geloof verschillende motoren.
Helaas is het mij onbekend waarin deze motoren zitten en wat de verschillen in grote lijnen zijn.

Zou graag meer hier over leren en te weten komen.

Iemand???????

Hoor graag van jullie.



Groet René 8)
wat antonie zegt er is bijna nergens meer info voor dan voor een impreza op het net.afhankelijk van het vermogen dat je wilt heb je een grote diversiteit aan blokken.de beste is volgens mij de ej207,semi-closed deck en practisch onverwoestbaar en volgens sommige geschikt tot 400 pk.

het beste onderblok is het closed deck blok dat in de eerste legacy turbos en imprezas type ra liggen(niet de internals,dat is allemaal hetzelfde).het blok dat je niet moet hebben is het 2.5 turboblok na 2006(dunne cilinderwanden,slechte zuigers,en het altijd terugkomende lagerprobleem).

wil je fun en een lekker geluid en veel koppel onderin is dit iets voor jou :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=AUVwMznieAE

Gebruikersavatar
rene
Junior Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: vr, 27 jul 2007, 00:14:34
Locatie: Sneek

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door rene » zo, 14 jul 2013, 14:30:30

Ja dat is een lekker youtube fragmentje :twisted:
Maar dat is toch een 6 cilinder?

Gaat bij mij helaas niet lukken.
Heb een open kenteken op mijn Bonito.
Dit wil zeggen er staat het merk van de wagen op, het type, het gewicht, het aantal cilinders maar geen CC's of vermogen.
Dit laatste is nooit ingevuld bij de RDW vroeger (mijn 2000cc type4 kever had dit ook).
Nu weet ik ook wel dat je geloof ik niet meer als 30 of 40 % vermogen toename mag hebben.
Maar ik ben een domme boer en denk dat er gerust ruim 200Kw achter in de Bonito kan omdat er geen vermogen en CC's ingevuld staat op mijn kenteken :mrgreen:

Gebruikersavatar
legacy forever
Lid
Berichten: 295
Lid geworden op: za, 17 dec 2011, 20:18:27

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door legacy forever » zo, 14 jul 2013, 22:53:13

jammer,dit is idd de eg33 :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Junior Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: vr, 27 jul 2007, 00:14:34
Locatie: Sneek

Re: Pinout R9 ECU legacy 2.0 1997

Ongelezen bericht door rene » ma, 15 jul 2013, 11:28:01

En als je echt een beest van een Subaru wilt volgen dan moet je deze site in de gaten houden.
http://www.scoobyfreaks.com/

Dit is een collega van me en is met een dragster aan het bouwen in Engeland.
De auto wordt op één locatie gebouwd en de motor op een andere.
Hij heeft enkele jaren mee gedaan door z'n auto steeds te updaten, maar nu gaat gaat hij echt voor werelds snelste Subaru.
Het klinkt ambitieus maar ik ben er van overtuigt dat hem dit gaat lukken.
De motor komt uit een SVX waar alleen het onderblok van word gebruikt.
Alle onderdelen zijn speciaal voor dit blok gemaakt en de motor rijd niet meer op benzine maar op alcohol.

Ook wordt deze auto niet gesponsord en in eigen beheer gebouwd.
Dus alles zo uit eigen portemonnee afrekenen :duimpie:

kijk af en toe eens dan kun je een mooi project volgen en hoe ver je met een Subaru kunt gaan.


Groet René 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten