Remote voor de Outback

Voor vragen over electronica, audio en al het andere waar draadjes aan zitten.
teeffh
Lid
daily subaru: Outback 2.5l DOHC AWD automaat 1997 (USA)

Remote voor de Outback

Ongelezen bericht door teeffh » za, 19 dec 2009, 18:01:14

Mijn Outback had een nogal primitieve centrale vergrendeling; met de sleutel kon je alleen linker- of rechter voorportier openmaken en daarna moest je dan op een schakelaartje drukken om de rest open te laten gaan :( . Intussen stonden andere mensen (die natuurlijk popelden om erin te mogen stappen :D ) allang aan de handels te rukken. Bovendien kon je niet eerst even je boodschappen achterin of op de achterbank gooien. Een eenvoudige oplossing voor dit alles leek me het installeren van een remote control. Op internet worden verschillende setjes aangeboden vanaf zo'n 30 euro. Omdat er in alle portieren en de bagageklep al motoren zitten hoef je alleen maar een ontvanger te hebben die parallel aan de deurschakelaars kan schakelen, en natuurlijk een zendertje. Mijn keuze viel op een zender met een klapsleutel, inclusief verzendkosten €39,-.
Eerst maar eens diep in de schema's gedoken, best nog wel een karwei al heb ik daar een aardige achtergrond in. Het was even zoeken naar de deurslottimer (het kastje dat de deurmotoren bedient), die staat in de electrical unit location rechts onder het dashboard, maar zit in werkelijkheid links, en dat staat achteraf ook in het dashboarddraadboomdiagram (leuk woord). Uiteindelijk bleken alle aansluitingen wel te vinden onder de stuurkolom, dus daar moest het kastje komen.
Ook de knipperlichtenaansluitingen voor de terugmelding zijn linksonder te vinden, de hele zaak met een paar scotchlockjes aangesloten.
De klapsleutel vereiste nog aardig aardig wat zaag- en vijlwerk aan de reservesleutel, maar die zit er sinds kort ook in.
Het hele systeem werkt prima, een hele verbetering. Al voegt zo'n klapsleutel eigenlijk weinig toe, een remote als sleutelhanger was achteraf ook goed genoeg geweest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The Outback is a big, small, fast, economical, well-made, cheap, fine-handling, comfortable SUV that's not an SUV (Clarkson on perfection).

LeoneTurbo
SYC addict

Re: Remote voor de Outback

Ongelezen bericht door LeoneTurbo » do, 21 jan 2010, 00:29:37

Goed bezig Hans!

teeffh
Lid
daily subaru: Outback 2.5l DOHC AWD automaat 1997 (USA)

Re: Remote voor de Outback

Ongelezen bericht door teeffh » do, 21 jan 2010, 08:26:13

Het ding bevalt prima, geen idee of mijn portiersloten de afgelopen tijd bevroren zijn geweest, ik gebruik ze niet meer :D !
@Marnix: Overigens heb ik ook vast een 'Mexicaanse' draadboom, net als jij. De stekkers zagen er prima uit, maar als je hier en daar wat aan de kabels trekt vallen er wel wat verdroogde plakbandjes uit. Zou er toch niet aan moeten denken de hele draadboom te vervangen... :wink:
The Outback is a big, small, fast, economical, well-made, cheap, fine-handling, comfortable SUV that's not an SUV (Clarkson on perfection).

Plaats reactie