legacy turbo klassieker of niet?

Voor alle andere vragen!
legacy forever
Lid

legacy turbo klassieker of niet?

Ongelezen bericht door legacy forever » di, 17 jun 2014, 23:33:14

ik was gisteren op de keuring met mijn legacy turbo(glansrijk er door) en op het einde van de keuring vraagt de keuringsmeester wat ik godsnaam met een subaru legacy moet :? .volgens hem heeft de auto geen enkele waarde en had ik beter een impreza gekocht :shock: .ik natuurlijk in mijn gat gebeten en ga in verweer dat dit ondertussen toch gegeerde wagens zijn op verschillende continenten en eigenlijk exclusiever dan een impreza door het lage aanbod.

nu vraag ik mij af of dit een relatief waardevolle klassieker gaat worden of niet.ik zie ze in duitsland en polen aangeboden worden voor flinke prijzen.een glazen bol heb ik niet maar volgens de verkoper kreeg hij bijzonder veel reactie op de legacy,zelfs in die mate dat hij zijn nr verwijdert heeft op kapaza omdat hij er gek van werd.

voor de niet kenner is dit precies een stuk schroot...

SP-Boxer
SYC addict
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3

Re: legacy turbo klassieker of niet?

Ongelezen bericht door SP-Boxer » wo, 18 jun 2014, 09:41:26

Ik ben van mening dat dit voor het grote publiek nooit een klassieker wordt.
De Legacy turbo is 10x meer auto dan een GTT, rijdt ook nog eens beter, maar zal nooit die waardering krijgen.

Een enkele liefhebber daargelaten natuurlijk.

Maar boeiend... Waarom denk je dat ik zoveel van die frikandellen heb? Voor MIJZELF, niet voor het grote publiek.
"I feel Legacy"

legacy forever
Lid

Ongelezen bericht door legacy forever » wo, 18 jun 2014, 12:18:17

Ik kan je wel ergens volgen maar ik heb er toch ook een beetje mijn visie op.ik denk dat het ook een kwestie is van vraag en aanbod,ofwel hou je van een legacy turbo of niet.

Waarom zeg ik dit,ik heb nl de mails van de verkoper onder ogen gekregen van biedingen en mails voor de wagen en het waren er toch behoorlijk veel.in dat uur dat ik daar waren er maar liefst 3 bijgekomen.ik schrok toch best van al die interesse...

Nu kom ik terug op vraag en aanbod,er staat bij mijn weten nog 1 te koop op het net.dus er zijn best wat liefhebbers die er toch eentje willen bemachtigen.weinig aanbod en toch wel wat vraag drijft de prijs toch nog altijd de hoogte in.ik heb hem in ieder geval gekocht voor mezelf maar het is toch leuk om te weten dat je wagen altijd terug het betaalde bedrag op brengt.

Een auto is in mijn ogen waard wat de zot er voor betaald,en die zijn ogen op een wagen gericht heeft kunnen er wel eens flinke bedragen betaald worden.nu schijnt het terug een tendens te worden dat mensen terug grijpen naar een youngtimer ipv die onbetrouwbare rommel van tegenwoordig maar of dat zo is...

De tijd zal het leren :wink: I

Leone station turbo
SYC addict

Ongelezen bericht door Leone station turbo » wo, 18 jun 2014, 21:41:01

Als ik het bekijk in Zwitserland, in de UK, op de Subaru Legacy turbo Facebook pagina, de RS Liberty club Faceboek pagina, de Subaru Legacy Santiago Faceboek pagina dan zitten daar de echte liefhebbers en is een echte klassieker. Alleen jammer dat hij in Nederland dan zo weinig gewaardeerd word.
Old Subarus never die, they just get faster!!

SP-Boxer
SYC addict
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3

Ongelezen bericht door SP-Boxer » do, 19 jun 2014, 09:43:00

Klopt Marco en Marcel, er zijn liefhebbers genoeg wereldwijd, maar bij het grote publiek en vooral in NL is de auto zwaar ondergewaardeerd. De meeste kennen de auto nieteens ;)
"I feel Legacy"

legacy forever
Lid

Ongelezen bericht door legacy forever » do, 19 jun 2014, 10:04:18

Bekijk het zo,als liefhebbers uit bv zwitserland op zoek zijn naar een leggy turbo en ik heb toevallig 1 van 70000 km,dan rijden ze gewoon naar hier voor hem te halen.ik ben helemaal niet van plan hem te verkopen maar met een auto rijden waar je minstens je geld voor terug krijgt is toch een fijn gevoel.

Wat telt is wat jij zegt marcel,dat die auto voor jou onbetaalbaar is en wat de rest er van vind...

Ondertussen is het leuker op facebook vertoeven tussen al die legacy pagina's waar ze de onze wagens bijzonder waarderen :wink:

Leone station turbo
SYC addict

Ongelezen bericht door Leone station turbo » do, 19 jun 2014, 13:40:55

legacy forever schreef:Ondertussen is het leuker op facebook vertoeven tussen al die legacy pagina's waar ze de onze wagens bijzonder waarderen :wink:
Yeah!!! :twisted:
Old Subarus never die, they just get faster!!

legacy forever
Lid

Ongelezen bericht door legacy forever » do, 19 jun 2014, 15:06:45

subaru-youngtimers schreef:
legacy forever schreef:Ondertussen is het leuker op facebook vertoeven tussen al die legacy pagina's waar ze de onze wagens bijzonder waarderen :wink:
Yeah!!! :twisted:

:duimpie:

Antonie
Forum eigenaar
daily subaru: '96 LegacyII 2.5 DOHC 4wd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antonie » do, 19 jun 2014, 15:42:02

Hier op SYC worden ze ook enorm gewaardeerd hoor! :mrgreen:

pietje555
Lid
daily subaru: Outback 2.5 At

Ongelezen bericht door pietje555 » do, 19 jun 2014, 15:42:36

Heb je de zwarte Turbo gekocht die op kapaza stond ?

Ik stel mij trouwens dezelfde vraag voor de Svx, only time will tell, ondertussen gewoon genieten van de auto's ;)
Groetjes Pietje555

De Impreza heeft een nieuw leven gekregen bij een collega :).
De Outback gaat binnenkort de deur uit :(.
Svx niet meer daily :(
Justy 1.2 Ecvt Awd 1989 ex Leone station turbo aan het klaarmaken voor dagelijks gebruik :)

legacy forever
Lid

Ongelezen bericht door legacy forever » do, 19 jun 2014, 17:37:33

Antonie schreef:Hier op SYC worden ze ook enorm gewaardeerd hoor! :mrgreen:
mooi zo :L
pietje555 schreef:Heb je de zwarte Turbo gekocht die op kapaza stond ?

Ik stel mij trouwens dezelfde vraag voor de Svx, only time will tell, ondertussen gewoon genieten van de auto's ;)
ik heb idd die zwarte gekocht en ik ben er blij mee :wink:

ik hoop natuurlijk ook dat de svx een klassieker word :mrgreen: ,maar als ze de eg33 blokken aan dit tempo uit de svxen blijven trekken zijn ze straks net zo zeldzaam als de legacy turbos.

Plaats reactie