Verschillen Legacy I

Heb je een tip of truc, meld het hier!
Anonymous

Ongelezen bericht door Anonymous » zo, 04 nov 2007, 09:57:11

Mooi overzicht !

Alle logo's van de pre-facelift zijn vastgezet met pinnetjes in de carrosserie. Dat betekent dat er gaatjes in in de carrosserie zitten.
Op de facelift zitten geen logo's meer op de carrosserie zelf.

Gebruikersavatar
Cha_cha
Senior lid
Berichten: 815
Lid geworden op: do, 30 aug 2007, 00:57:57
daily subaru: SVX 1992, Legacy I 2.0GL FWD 1994
Locatie: Hechtel België

Ongelezen bericht door Cha_cha » zo, 04 nov 2007, 10:18:50

Je bent nog vergeten te melden dat er van 1989 tot 1991 ook nog de 1.6DL en 1.6GL gemaakt zijn.

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » zo, 04 nov 2007, 15:53:19

Maar niet in NL Eddy ;)


Ik heb een aantal toevoegingen/aanmerkingen.
- De 2.2 heeft niet altijd gespoten spiegelkappen.
- Deurgrepen van de 2.2 zijn in 1992 zwart, vanaf 1993 niet meer.
- De 2.2 van voor de facelift heeft een verstelbare hoofdsteun.
- De koplampsproeiers zijn iig na de facelift niet alleen op de 2.2 aanwezig. De koplampsproeiers zitten alleen op de 4wd uitvoeringen, dus ook 1.8 4wd en 2.0 4wd!
- Facelift model heeft in sedan uitvoering ook een 2.0 4wd Automaat.

Wellicht interessant om te vermelden dat de turbo werd geleverd met sideskirts en een bumperlip aan de achterzijde. Tevens is dit in NL de enige Legacy die met een zwart interieur is geleverd, daar waar de overige Legacy's afhankelijk van de exterieur kleur waren voorzien van een grijs of blauw interieur.

:)

Gebruikersavatar
Eef
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: za, 08 sep 2007, 01:03:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef » di, 06 nov 2007, 00:38:56

Ik maak ernstig bezwaar!
Mijn vader had een 1.8 DL en ik heb daar geen skai in gezien? Of zat dat aan de achterkant van de stoelen?
Mijn ouders zijn nogal van de stoelhoezen en zo...
Hij heeft hem overigens na 10 jaar en 250.000 km (zonder problemen!) ingeruild voor een Forester.

Mvg, Eef.

badhuis

Re: Verschillen Legacy I

Ongelezen bericht door badhuis » ma, 03 dec 2007, 13:04:15

Subarrator schreef:De 2.2 GX Automaat wagon was ook voorzien van een schuifdak, electropneumatische vering en in sommige gevallen zelfs airco[/size]
Heee! Mijn huidige 1993 heeft gelukkig geen schuifdak, wel een airco.
Mijn vorige 2.2 GX Wagon Aut van 1992 omgekeerd: wel een schuifdak, geen airco. Dat schuifdak lekte nogal, en een apart rubber is/was bij de dealer niet te koop. Alleen icm een nieuw schuifdak! Belachelijk.
Daarom vind ik het niet erg dat mijn huidige geen schuifdak heeft :D

Verschillen tussen de (mijn) 92 en 93er:
92 heeft ABS, schuifdak, verdraaibare hoofdsteunen, muntenbakje linksvoor in het dashboard.
93 heeft airco, stoelverwarming, muntenvakje in middenarmsteun.

Dion

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » ma, 03 dec 2007, 21:58:19

Dion, je vorige was een 91 dan...

Schuifdak is een uitgedroogde kit afdichting! Niet het rubber wat veel mensen denken.

Als je een beetje handig bent is de lekkage eenvoudig te verhelpen ;)

badhuis

Ongelezen bericht door badhuis » di, 04 dec 2007, 10:35:07

Je hebt gelijk! Het ging inderdaad om een 91er.
Gelukkig hoef ik me niet meer te bekommeren om schuifdakafdichting, wat de reden ook mocht zijn. Van de vier auto's met schuifdak die ik heb gehad, lekten deze altijd. (voor de liefhebbers: Citroen CX, Rover 2600, Triumph 2500, Morris Oxford)
Dan liever een echte cabriolet, die lekt tenminste altijd als het regent met kap op! (TR4)

groet
Dion

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » di, 04 dec 2007, 21:32:59

hahaha, ja, dat is inderdaad waar Dion.

Ik kan een schuifdak wel waarderen, maar begrijp de ergernis wanneer hij gaat lekken ;)

Gebruikersavatar
Cha_cha
Senior lid
Berichten: 815
Lid geworden op: do, 30 aug 2007, 00:57:57
daily subaru: SVX 1992, Legacy I 2.0GL FWD 1994
Locatie: Hechtel België

Ongelezen bericht door Cha_cha » wo, 05 dec 2007, 11:37:35

En die TR4 lekt bezine aan de overloop van de vlotterkamer waarschijnlijk en mogelijk ook nog hier en daar wat olie. Zo niet is het geen echte :lol: :lol: :lol:

badhuis

Ongelezen bericht door badhuis » do, 06 dec 2007, 10:53:50

Inderdaad!
Geen lekkage aan de vlotterkamer, wel langs een van de chokesproeiernaald onderaan een van de SU's. Choke loopt ook te stroef.
En het diff lekt natuurlijk. En de snelheidsmeter zwiept te hard. En.. En..
Maar rijden! geweldig.

Dion
93 Legacy 2.2 GX Wagon aut
63 TR4

Gebruikersavatar
Cha_cha
Senior lid
Berichten: 815
Lid geworden op: do, 30 aug 2007, 00:57:57
daily subaru: SVX 1992, Legacy I 2.0GL FWD 1994
Locatie: Hechtel België

Ongelezen bericht door Cha_cha » vr, 07 dec 2007, 20:40:34

Ik heb ook nog zo een echte TR met dezelfde kwaaltjes maar het is dan wel een TR7 coupe van bouwjaar 1980 (maar we gaan off topic) :oops:

badhuis

Re: Verschillen Legacy I

Ongelezen bericht door badhuis » za, 08 dec 2007, 19:41:42

badhuis schreef:
Subarrator schreef:De 2.2 GX Automaat wagon was ook voorzien van een schuifdak, electropneumatische vering en in sommige gevallen zelfs airco[/size]
Heee! Mijn huidige 1993 heeft gelukkig geen schuifdak, wel een airco.
Mijn vorige 2.2 GX Wagon Aut van 1992 omgekeerd: wel een schuifdak, geen airco. Dat schuifdak lekte nogal, en een apart rubber is/was bij de dealer niet te koop. Alleen icm een nieuw schuifdak! Belachelijk.
Daarom vind ik het niet erg dat mijn huidige geen schuifdak heeft :D

Verschillen tussen de (mijn) 92 en 93er:
92 heeft ABS, schuifdak, verdraaibare hoofdsteunen, muntenbakje linksvoor in het dashboard.
93 heeft airco, stoelverwarming, muntenvakje in middenarmsteun.
Raar om mezelf te quoten.
Lees bovenstaande 92 als 91 zoals SP-Boxer al aangaf.
Nog meer verschillen gevonden: de 91 had een lendesteunhendel, en het stuurwiel had een Lift Up hendel. Zogenaamd gemakkelijk bij het uit/instappen. Naast de normale stuurverstelling (die de 93 ook heeft).

Gebruikersavatar
SP-Boxer
SYC addict
Berichten: 2935
Lid geworden op: di, 27 feb 2007, 15:27:08
daily subaru: BP9; BC7; BC5; KW3; KK3
Locatie: Veldhoven

Ongelezen bericht door SP-Boxer » zo, 09 dec 2007, 22:25:23

Lift up is inderdaad jammer dat ze die hebben verwijderd. Lendensteunhendel zal er bij jou nu wel afgevallen zijn dan, want die hoort er echt op...

Zit er geen gat in je bekleding???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast