distributie riem en spanrollen vervangen

sjacka
Lid
daily subaru: Forester 2002 automaat LPG

distributie riem en spanrollen vervangen

Ongelezen bericht door sjacka » wo, 12 mar 2014, 08:52:53

Mijn forester automaat uit 2002 zit bijna aan de 200.000 km en dus is de distributieriem aan de beurt. Nu kan ik dit natuurlijk bij de dealer laten doen maar eigenlijk vind ik het gewoon leuk om zelf aan de auto te sleutelen. Het probleem is dat ik er zelf niet aan durf te beginnen omdat ik zoiets nog nooit gedaan heb.

Nu is mijn vraag, is er iemand (met ervaring) die mij zou willen helpen om de riem, rollen, waterpomp, keerringen etc te vervangen. Dit hoeft echt niet voor niets! Ik heb zelf een overdekte ruimte mocht dit nodig zijn.

Freeman
Lid
daily subaru: Forester S-Turbo '00

Re: distributie riem en spanrollen vervangen

Ongelezen bericht door Freeman » zo, 16 mar 2014, 10:16:24

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wil die van mij ook zelf gaan vervangen zonder enige ervaring:grin:. Gaat bij mij om een Forester '00.

Gr Rick

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

sjacka
Lid
daily subaru: Forester 2002 automaat LPG

Ongelezen bericht door sjacka » di, 18 mar 2014, 21:58:07

Voorlopig nog even doorrijden met de oude riem. Hoe bevalt je turbo met gas trouwens?
Ik zou dolgraag een forester turbo kopen maar durf hem niet op gas te zetten vanwege teveel tegenstrijdige berichten.

Freeman
Lid
daily subaru: Forester S-Turbo '00

Ongelezen bericht door Freeman » di, 18 mar 2014, 23:41:08

Bij mij bevalt het prima. Mijn teller staat nu op bijna 300.000km waarvan 80.000km op LPG. even afkloppen maar heb nog geen problemen gehad.
Ja de kans op kleppenstellen komt eerder voor volgens het boekje maar ik doe het pas als ik denk dat het nodig is. Op LPG merk je eerder dan op benzine dat je kleppen gesteld moeten worden.
90% rij ik op gas maar bij hard rijden op met zwaardere lasten schakel ik over op benzine. Bij de jongere modellen is het kleppen stellen wel een dure onderneming omdat de hele motor eruit moet.

Gr Rick

Plaats reactie